Marketing
- Lenka Plešrová

- Nov 5
- 3 min read
Updated: Nov 6
„Lidé nevědí, co chtějí, dokud to neuvidí.“
Dnešní doba je velmi náročná. Lidé chtějí vidět hezké věci. Proto spolehlivý makléř jako profesionál investuje do správné propagace nemovitosti.
Začíná to přípravou nemovitosti na prodej.
Pokud ještě v nemovitosti bydlíte, určitě se hodí takzvaný fotostaging. To znamená, že byste měli uklidit, umýt všechny povrchy, okna i dveře a schovat věci osobní potřeby. Proč vše tak důkladně umýt? Na fotografii vynikne vše, a špínu a prach nesmažete žádným filtrem. Úklid se hodí, budete mít uklizeno, až začnou chodit zájemci o koupi. Máte uklizeno? Přijde bytová designerka, aby nemovitost „doladila“, nejraději použije vaše doplňky, ale v prostoru jich nechá jen pár. Totiž, na fotografii mnoho předmětů dělá zmatek a krása nemovitosti se ztratí. Fotostaging je vlastně takové „odosobnění nemovitosti“. Protože lidé se nechystají koupit si Vaši domácnost.
Prezentace by měla být podobná čisté a úhledné prezentaci hotelu či penzionu, sami víte, že pro přitažlivý prostor se raději rozhodnete.
Pokud je nemovitost neobydlená, pak je na řadě tzv. homestaging, tedy vybavení nemovitosti nábytkem a doplňky, pověšením záclon a lustrů. O to se zase postará bytová designerka. Může jít o novostavbu, nebo právě zrekonstruovanou nemovitost. Ono totiž, pokud je nemovitost vybavena nábytkem, lidé se do ní mohou zamilovat, protože si dokážou představit, jak v nemovitosti budou bydlet.
Bytový designer umí nemovitost opravdu skvěle vyladit. Když do oken svítí slunce přes záclony, cítíte se jako doma.
Neobydlená nemovitost může být i unavená a opotřebovaná nemovitost plná nábytku a věcí a špíny. Spolehlivý profesionál se nezalekne ani tady, aby připravil nemovitost na prodej a prezentoval nemovitost jako přitažlivou. Bude to pro něj znamenat mnohem více práce, ale může to zvládnout.
Já mám k ruce spolehlivou stěhovací firmu, která nemovitost vystěhuje. Mám k ruce profesionály, kteří nemovitost čistě vymalují a provedou malé opravy, a další, kteří nemovitost vygruntují. Někdy dojde i na natření futer a výměnu dveří. Za ten konečný výsledek tato investice majiteli stojí. V kombinaci s homestagingem se navýší cena nemovitosti až o 15 %, a to už za to stojí.
Když příprava proběhne na jedničku, máme za sebou první krok k úspěšnému prodeji a za mnohem vyšší cenu.
Na řadě pak je skvělý fotograf, a toho já mám také k ruce. Nevěřte makléři, který fotí na mobil. Na fotografiích a jejich zpracování opravdu záleží. Kvalitní fotograf ví, jak prostor správně nafotit a musí mít k tomu opravdu funkční dobré vybavení a dobré oko, a zkušenost.
A pak přijde na řadu inzerce nemovitosti na inzertních webových serverech. Nejnavštěvovanějším realitním webem jsou sreality.cz. Za inzerci se na realitních webech platí.
Stejně tak je třeba se o inzerci starat. Tzv TOPovat, to znamená, že po zaplacení ceny za topování se nemovitost posune na první místo v inzerci. Spolehlivý profesionál se o nemovitost stará. Když je inzerovaných nemovitostí hodně, neopečovávaná inzerce se propadá na konec seznamu inzerovaných nemovitostí.
Dnes jsou oceňovány sociální sítě, i tam je možné nemovitost nabídnout, za cílenou reklamu je tam také třeba zaplatit. Zde se uplatní i videoprezentace nemovitosti. I já takový nástroj prezentace nemovitosti používám.
A na mou zkušenost s cílenou reklamou na sociálních sítích se mne můžete zeptat, i tam to umím.
Proč tu neopěvuji virtuální staging? Protože pro prezentaci online může vypadat dobře, ale co pak, když klient přijde na prohlídku?
Proto já především využívám fotostaging a homestaging. A moji klienti jsou za to rádi. Lidé chtějí nejenom vidět hezké vědci, ale chtějí i zažít hezké věci.





Comments